Jakie elementy musi zawierać ewidencja, która będzie niezbędna do sporządzenia deklaracji VIU-D?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Różycki Karol
Odpowiedzi udzielono: 2 sierpnia 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jakie elementy musi zawierać ewidencja, która będzie niezbędna do sporządzenia deklaracji VIU-D, w przypadku podatnika dokonującego po 30 czerwca 2021 r. WSTO, korzystającego z systemu OSS? W art. 130d u.p.t.u. w ust. 1 czytamy, iż: "podatnicy zidentyfikowani na potrzeby procedury unijnej są obowiązani prowadzić w postaci elektronicznej ewidencję transakcji objętych procedurą unijną, zgodnie z wymogami, o których mowa w art. 63c rozporządzenia 282/2011". W ust. 3 z kolei uregulowano, że ewidencja ta ma być przechowywana przez okres 10 lat od zakończenia roku, w którym dokonano dostaw towarów lub świadczenia usług objętych procedurą unijną. Czyli przepis ten odnosi się także do dostaw towarów. Tymczasem w art. 63c rozporządzenia 282/2011 odnosi się jedynie do ewidencji usług. Czy w takim razie wymogi z art. 63c rozporządzenia 282/2011 należy stosować odpowiednio do dostaw towarów, choć przepisy ustawy takiej normy nie formułują?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX