Jakie elementy ma zawierać e-faktura uproszczona w KsEF?
PYTANIE
Zapytanie z perspektywy sieci handlowej, ewidencjonującej sprzedaż B2B i B2C na kasie fiskalnej. Zmiany do ustawy VAT implementujące KSeF znoszą traktowanie paragonu z NIP do 450 pln jako fakturę uproszczoną (od 1.01.2025). Fakturą uproszczoną wg nowego stanu prawnego będzie jak rozumiem paragon z NIP do 450 pln przesłany na KSeF.
Czy to oznacza, że po 1.01.2025 podatnik wystawiający paragon z NIP do 450 pln powinien automatycznie wysłać taki paragon na KSeF celem nadania mu statusu faktury uproszczonej, czy może właściwym postępowaniem będzie wystawienie faktury uproszczonej (wysłanie paragonu z NIP do 450 pln na KSeF) dopiero w momencie żądania klienta?
Czy można przyjąć domniemane żądanie wystawienia faktury uproszczonej przez klienta poprzez podanie nr NIP podczas ewidencjonowania sprzedaży na kasie fiskalnej?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX