Jakie działania powinna podjąć szkoła w stosunku do ucznia, który jest nieklasyfikowany z dziewięciu przedmiotów?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Gąsiorek Piotr
Odpowiedzi udzielono: 7 lutego 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Uczeń zapisany do szkoły opuszcza dużo zajęć - ok. 75% absencja (j. polski). Jest to uczeń klasy III gimnazjum spoza obwodu naszego gimnazjum. Ze względu na pozostanie w klasie III w szkole macierzystej rodzice zwrócili się z prośbą o umożliwienie mu kontynuacji nauki w naszej placówce. Rodzice i uczeń zapewniali, że będzie wywiązywał się z obowiązków i będzie uczęszczał do szkoły. Rodzice usprawiedliwiają jego nieobecności tłumacząc, że jest chory, skarży się na bóle brzucha itp. Lekarz rodzinny wypisuje zaświadczenia o jego stanie emocjonalnym itp. Tłumaczą depresją stwierdzoną przez lekarza rodzinnego. Rodzice nie złożyli wniosku do poradni psychologiczno-pedagogicznej, co sugerowali wychowawca i pedagog szkolny (15.10.2018). Od października do chwili obecnej wychowawca przeprowadza cotygodniowe rozmowy z mamą ucznia sugerując skorzystanie z wizyty u specjalistów. Efektem była jedna wizyta u wskazanego specjalisty. Na umówioną drugą wizytę Już nie pojechali. Uczeń ma usprawiedliwionych przez rodziców i lekarza 317 opuszczonych godzin w pierwszym semestrze. Tylko 5 godzin bez usprawiedliwienia. Jest klasyfikowany tylko z siedmiu przedmiotów. Z dziewięciu przedmiotów uczeń jest nieklasyfikowany. Jakie działania powinna w chwili obecnej podjąć szkoła, do której aktualnie uczęszcza ww. uczeń?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX