Jakie działania powinien podjąć starosta w sprawie skarg mieszkańców na hałas pochodzący z lokalu usługowego znajdującego się na parterze budynku mieszkalnego?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2018 r.
Autor odpowiedzi: Gall Marek
Odpowiedzi udzielono: 28 września 2018 r.

PYTANIE

Do Starosty wpłynęła dokumentacja w sprawie związanej z uciążliwością hałasową pochodzącą z lokalu usługowego znajdującego się na parterze tego samego budynku z wnioskiem o rozpatrzenie sprawy w trybie art. 362 p.o.ś. Powyżej znajdują się lokale mieszkalne. Lokal usługowy jest dzierżawiony przez podmiot. Głownie w weekendy organizowane są w nim imprezy okolicznościowe z muzyką graną przez dj-a. Właściciel lokalu poczynił działania zmierzające do ograniczenia hałasu, tj. obniżył oraz wyciszył sufit. Jednakże skargi są nadal. W omawianym przypadku mamy do czynienia z hałasem komunalnym, a nie z hałasem środowiskowym. Decyzji o dopuszczalnym hałasie w trybie art. 115a p.o.ś. nie wydaje się.

Jakie działania powinien podjąć starosta w przedmiotowej sprawie?

Czy omawiany przypadek spełnia przesłanki do wydania decyzji w trybie art. 362 p.o.ś.?

Jaki miałby być wskazany sposób ograniczenia negatywnego oddziaływania oraz kwestia egzekucji?

Czy prawidłowa nie byłaby odmowa wszczęcia postępowania z uwagi na niespełnienie definicji "środowiska" wskazanej w art. 3 pkt 39 p.o.ś. oraz wskazanie jako prawidłowego rozstrzygnięcia sprawy na drodze powództwa cywilnego?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX