Jakie działania powinien podjąć organ ochrony środowiska związane z usunięciem odpadów z nieruchomości, która nie ma aktualnego właściciela?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Posański Krzysztof
Odpowiedzi udzielono: 24 marca 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w organizacji jest właścicielem nieruchomości, na której znajdują się odpady niewiadomego pochodzenia (opony, wraki samochodów, stara odzież, tworzywa sztuczne, papier i tektura). Z posiadanych dokumentów wynika, że akt założycielski spółki został podpisany ponad rok temu. Z przepisów wynika, że okres funkcjonowania spółki z o.o. w organizacji to maksymalnie 6 miesięcy. Jeśli w ciągu pół roku od momentu zawarcia umowy pomiędzy wspólnikami nie dojdzie do złożenia wniosku o rejestrację w KRS, spółka zostanie rozwiązana. Wpisu do KRS nie ma. Z tego wynika, że aktualnie nie ma właściciela nieruchomości.

Jakie działania związane z usunięciem odpadów powinien podjąć organ ochrony środowiska szczebla gminnego a jakie szczebla powiatowego?

Jaka jest rola WIOŚ w takiej sytuacji?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX