Jakie działania powinien podjąć organ, który nie jest w stanie samodzielnie uzyskać informacji o osiągniętym dochodzie klienta ubiegającego się o świadczenia rodzinne?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 30 czerwca 2017 r.
Autor odpowiedzi: Kucharski Dominik
Odpowiedzi udzielono: 8 listopada 2016 r.

PYTANIE

Strona składa wniosek o zasiłek rodzinny na okres zasiłkowy 2016/2017. Po weryfikacji w Emp@tii okazało się, że system informatyczny Ministerstwa Finansów nie zawiera deklaracji podatkowej za podany okres tj. 2015 r., natomiast po weryfikacji w ZUS okazało się, że osoba od 2 sierpnia 2013 r. do nadal jest zgłoszona z kodem 032000 jako osoba wykonująca pracę w spółdzielni lub w gospodarstwie rolnym spółdzielni na innej podstawie niż stosunek pracy.

Czego w takim przypadku należy żądać od strony?

Czy jakieś dochody z tego tytułu będą stronie doliczane?

Jeżeli tak, to skąd należy je pozyskać?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX