Jakie działania należy podjąć w sytuacji braku dowodu doręczenia zawiadomienia o nowej stawce opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi?
PYTANIE
W miesiącu kwietniu 2022 r. Rada Miejska przyjęła nowe stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w związku z czym do mieszkańców skierowane zostały zawiadomienia zgodnie z art. 6m ust. 2a ustawy z 13.09.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach – dalej u.u.c.p.g. Po roku zgłosił się jeden z mieszkańców, który poinformował, że nie został poinformowany o zmianie stawki i nie będzie uiszczał opłat. Po sprawdzeniu w aktach potwierdzono brak zwrotnego potwierdzenia doręczenia wskazanego pisma.
Czy w przypadku braku potwierdzenia doręczenia zawiadomienia o zmianie stawki opłaty za gospodarowanie odpadami należy powtórnie wysłać zawiadomienie czy wydać decyzję określającą opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi od miesiąca kwietnia 2022?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX