Jakie działania można podjąć w przypadku kontroli zdalnej przedsiębiorcy odbierającego odpady komunalne w sytuacji nieprzekazywania dokumentów?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Sputowski Arkadiusz
Odpowiedzi udzielono: 29 stycznia 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Zgodnie z art. 9u ustawy z 13.09.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach – dalej u.u.c.p.g. burmistrz miasta jest obowiązany przeprowadzić kontrolę podmiotów odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości co najmniej raz na dwa lata. Do jednego z podmiotów zostało wysłane zawiadomienie o zamiarze wszczęcia kontroli. Przedsiębiorca ten dostarczył oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie kontroli zdalnej. Przedsiębiorca składa sprawozdania "zerowe", nie świadczy usług odbioru odpadów na terenie gminy. Do przedsiębiorcy wystosowano email z informacją o konieczności przesłania wymaganych dokumentów potwierdzających spełnienie wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. Przedsiębiorca nie dostarczył żadnego dokumentu, nie odpowiada na emaile. Od wysłania emaila minęło 36 dni kalendarzowych.

Czy w związku z powyższym organ powinien wykreślić przedsiębiorcę z rejestru działalności regulowanej?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX