Jakie dokładnie obowiązki informacyjne nakłada na przedsiębiorców posiadających pozwolenia zintegrowane art. 211 ust. 2 ustawy Prawo ochrony środowiska?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Gall Marek
Odpowiedzi udzielono: 23 grudnia 2014 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Pytanie dotyczy art. 211 ust. 2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska - dalej p.o.ś., który brzmi: prowadzący instalację wymagającą uzyskania pozwolenia zintegrowanego informuje niezwłocznie organ właściwy do wydania pozwolenia oraz wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska o naruszeniu warunków tego pozwolenia.

Co to dokładnie oznacza?

Czy ten przepis zobowiązuje mnie do niezwłocznego informowania urzędów o następujących przykładowych zdarzeniach:

1)

o przekroczeniu limitów emisji pyłu do powietrza stwierdzonym podczas okresowych pomiarów, które wykonujemy na potrzeby wewnętrzne, a nie z obowiązku wynikającego z pozwolenia,

2)

o tym, że ktoś postawił pojemnik z odpadem niebezpiecznym na trawie,

3)

o przekroczeniu limitów emisji siarczanów w ściekach zrzucanych do kanalizacji, jeśli pomiar był wykonany na potrzeby wewnętrznej kontroli (nie po to, żeby spełnić obowiązek wynikający z pozwolenia),

4)

o przekroczeniu rocznego limitu na wytwarzanie któregoś odpadu?

Czy może chodzi tutaj wyłącznie o awarie mające wpływ na środowisko poza terenem, do którego nasz zakład ma tytuł prawny (np. wyciek)?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX