Jakie dokładnie obowiązki informacyjne nakłada na przedsiębiorców posiadających pozwolenia zintegrowane art. 211 ust. 2 ustawy Prawo ochrony środowiska?
PYTANIE
Pytanie dotyczy art. 211 ust. 2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska - dalej p.o.ś., który brzmi: prowadzący instalację wymagającą uzyskania pozwolenia zintegrowanego informuje niezwłocznie organ właściwy do wydania pozwolenia oraz wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska o naruszeniu warunków tego pozwolenia.
Co to dokładnie oznacza?
Czy ten przepis zobowiązuje mnie do niezwłocznego informowania urzędów o następujących przykładowych zdarzeniach:
o przekroczeniu limitów emisji pyłu do powietrza stwierdzonym podczas okresowych pomiarów, które wykonujemy na potrzeby wewnętrzne, a nie z obowiązku wynikającego z pozwolenia,
o tym, że ktoś postawił pojemnik z odpadem niebezpiecznym na trawie,
o przekroczeniu limitów emisji siarczanów w ściekach zrzucanych do kanalizacji, jeśli pomiar był wykonany na potrzeby wewnętrznej kontroli (nie po to, żeby spełnić obowiązek wynikający z pozwolenia),
o przekroczeniu rocznego limitu na wytwarzanie któregoś odpadu?
Czy może chodzi tutaj wyłącznie o awarie mające wpływ na środowisko poza terenem, do którego nasz zakład ma tytuł prawny (np. wyciek)?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX