Jakie decyzje powinien wydać starosta w związku z wnioskiem dot. wydania zezwolenia na przetwarzanie odpadów 02 06 01 i 16 03 80 w procesie R12 poza instalacjami i urządzeniami?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Ćwiek Piotr
Odpowiedzi udzielono: 9 czerwca 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Do starosty został złożony wniosek dotyczący wydania zezwolenia na przetwarzanie odpadów w procesie R12 poza instalacjami i urządzeniami. Wnioskodawca wskazał, że odpady 02 06 01 i 16 03 80 (wg. informacji chodzi o gumę do żucia - przeterminowany produkt, niespełniający norm itp.) będą przywożone w kartonach, workach z tworzyw sztucznych lub częściowo luzem. Proces odzysku będzie wykonywany bezpośrednio w trakcie rozładunku, prowadzony ma być ręcznie, bez użycia maszyn i urządzeń. W efekcie selekcji powstaną 3 frakcje produktu - gumy arabskiej (od 0,5-1 cm; 1-3 cm; powyżej 3-10 cm) oraz odpady 15 01 01 i 15 01 02. Z poszczególnych frakcji będą pobierane próbki w celu określenia zawartości podstawowych składników tj. bazy gumowej, części rozpuszczalnych, części mineralnych. Na tej podstawie będą wystawiane certyfikaty dla poszczególnych partii i przekazywane do odbiorcy finalnego. Odpady opakowaniowe będą przekazywane do odzysku, zaś guma arabska jako składnik (nie odpad) odbierana będzie przez firmy zajmujące się produkcją emulsji wykorzystywanej w budownictwie, drogownictwie.

Jakie decyzje powinien wydać starosta?

Jakie dokumenty powinny być załączone do wniosku?

Czy wymagany jest operat przeciwpożarowy, kontrola WIOŚ i ppoż?

Czy wymagana będzie decyzja środowiskowa?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX