Jakie czynniki środowiska pracy uwzględnić w skierowaniu na badania lekarskie pracownika administracyjno-biurowego?
PYTANIE
Pytanie dotyczy zmiany przepisów obowiązującej od dnia 1 kwietnia 2015 r. W skierowaniu na badania wstępne, okresowe, kontrolne należy uszczegółowić informacje dotyczące warunków pracy: czynniki fizyczne, biologiczne, niekorzystne czynniki psychospołeczne. W firmie pracują pracownicy administracyjno-biurowi, którzy narażeni są na uciążliwości związane z obsługą monitorów ekranowych.
Co jeszcze trzeba uwzględnić w skierowaniu lekarskim pracownika administracyjno- biurowego (praca w wymuszonej pozycji, przeciążenie narządu wzroku, przeciążenie układu ruchu, przeciążenie kończyn górnych, praca wymagająca ruchów monotypowych kończyn, monotonia pracy)?
Jeżeli chodzi o pracowników fizycznych, będą to kierowcy samochodów służbowych do 3,5 t. Kierowcy przechodzą m.in. psychotesty.
Jak odnieść się do nowych przepisów, aby nie popełnić błędu?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX