Jakich księgowań powinna dokonać spółka w związku z przyznaniem i wpływem odszkodowania od ubezpieczyciela oraz fakturą dokumentującą koszty remontu lokali uszkodzonych w pożarze?
PYTANIE
Jesteśmy spółką z.o.o., która dzierżawi lokale od gminy. Są to budynki mieszkalne jak i użytkowe. Spółka zajmuje się między innymi wynajmem i zarządzaniem nieruchomościami własnymi i dzierżawionymi (PKD 68.20.Z), ponadto ma inne działalności. W 2 lokalach w budynkach mieszkalnych doszło do pożaru, w wyniku czego lokatorzy zostali pozbawieni na jakiś czas dachu nad głową. W ramach ubezpieczenia zawartego przez spółkę zgłoszono szkodę i otrzymano od zakładu ubezpieczeń odszkodowanie. Spółka wynajęła firmę zewnętrzną do remontu spalonego lokalu ponosząc koszty (faktura).
Czy w związku z tymi zdarzeniami spółka wykazuje straty nadzwyczajne (czyli koszty remontu lokalu) i zyski nadzwyczajne (czyli odszkodowanie)?
Jakich księgowań powinna dokonać spółka w związku z tymi zdarzeniami:
1. przyznanie i wpływ odszkodowania od ubezpieczyciela;
2. Faktura dokumentująca koszty remontu lokali uszkodzonych w pożarze?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX