Jakich księgowań należy dokonać w związku ze zmianą przeznaczenia środków trwałych i oddaniem ich w najem?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Topulniak Michał
Odpowiedzi udzielono: 5 maja 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Do tej pory jedną z naszych działalności było przeprowadzanie inwentaryzacji. Zakupione do tego celu kolektory i ładowarki do nich zostały uznane za środki trwałe. Podjęto jednak decyzję o rezygnacji z tej działalności, a kolektory zostały przeznaczone na wynajem.

Czy w związku z powyższą zmianą należy dokonać przeksięgowań i uznać powyższe środki trwałe za inwestycje?

Czy przychody z najmu i amortyzacja powyższych składników aktywów powinna być księgowana na pozostałe przychody i koszty operacyjne (przy założeniu, że dalej będą wyceniane na zasadach stosowanych dla środków trwałych i nasza działalność główna nie ma nic wspólnego z najmem urządzeń)?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX