Jakich księgowań należy dokonać w związku ze zmianą przeznaczenia środków trwałych i oddaniem ich w najem?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 5 maja 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Do tej pory jedną z naszych działalności było przeprowadzanie inwentaryzacji. Zakupione do tego celu kolektory i ładowarki do nich zostały uznane za środki trwałe. Podjęto jednak decyzję o rezygnacji z tej działalności, a kolektory zostały przeznaczone na wynajem.
Czy w związku z powyższą zmianą należy dokonać przeksięgowań i uznać powyższe środki trwałe za inwestycje?
Czy przychody z najmu i amortyzacja powyższych składników aktywów powinna być księgowana na pozostałe przychody i koszty operacyjne (przy założeniu, że dalej będą wyceniane na zasadach stosowanych dla środków trwałych i nasza działalność główna nie ma nic wspólnego z najmem urządzeń)?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX