Jakich księgowań należy dokonać, aby wyksięgować nieopłaconą polisę z RMK oceniając skutki błędu jako nieistotne?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Michalak Marcin
Odpowiedzi udzielono: 2 października 2009 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

W 2008 r. zaksięgowano polisę ubezpieczeniową na konta kosztów: 407 / 201 i równocześnie 640 / 490. Na koniec miesiąca saldo kont zespołu 4 jest przeksięgowywane na konto 500, a RMK 500 / 640. Polisa nie została opłacona i wygasła. Księgi roku 2008 zostały zamknięte.

Jakich księgowań należy dokonać w roku bieżącym, aby wyksięgować powyższą polisę z RMK oceniając skutki błędu jako nieistotne?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX