Jakich formalności powinien dopełnić pracodawca, który zamierza oddelegować pracownika do Niemiec?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 21 lipca 2015 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Firma będzie oddelegowywać pracownika do pracy w Niemiec na 3 miesiące. Jest to firma związana kapitałowo z firma w Polsce. Wynagrodzenie pracowników będzie wypłacane w Polsce i tu będą odprowadzane składki do ZUS i US.
Czy w związku z tym należy zmienić umowę o prace pracownikowi w miejscu dotyczącym miejsca pracy?
Jakie inne dokumenty należy podpisać z pracownikiem przed wyjazdem?
Jakie dodatki będą przysługiwały pracownikom w związku oddelegowaniem (dieta, rozłąka)?
Czy będą objęci nową ustawa o minimalnym wynagrodzeniu w Niemczech?
Jeśli tak to co strona niemiecka musi w związku z tym zrobić i ich zgłosić?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX