Jakich formalności powinien dopełnić pracodawca, który zamierza oddelegować pracownika do Niemiec?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Ziółkowski Paweł
Odpowiedzi udzielono: 21 lipca 2015 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Firma będzie oddelegowywać pracownika do pracy w Niemiec na 3 miesiące. Jest to firma związana kapitałowo z firma w Polsce. Wynagrodzenie pracowników będzie wypłacane w Polsce i tu będą odprowadzane składki do ZUS i US.

Czy w związku z tym należy zmienić umowę o prace pracownikowi w miejscu dotyczącym miejsca pracy?

Jakie inne dokumenty należy podpisać z pracownikiem przed wyjazdem?

Jakie dodatki będą przysługiwały pracownikom w związku oddelegowaniem (dieta, rozłąka)?

Czy będą objęci nową ustawa o minimalnym wynagrodzeniu w Niemczech?

Jeśli tak to co strona niemiecka musi w związku z tym zrobić i ich zgłosić?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX