Jakich formalności powinien dopełnić pracodawca, jeśli pracownik chce przez trzy tygodnie świadczyć pracę ze Szwajcarii?
PYTANIE
Pracownik zatrudniony na umowę o pracę na czas nieokreślony z miejscem wykonywania pracy: Kraków (adres zamieszkania pracownika również Kraków) zwrócił się z pytaniem do pracodawcy o możliwość pracy zdalnej w maju 2023 r. przez 3 tygodnie ze Szwajcarii. Wyjazd jest podyktowany sytuacją prywatną. Pracownik przez ostatni okres świadczył pracę w formie hybrydowej z uwagi na sytuację związaną z przepisami COVID oraz ze względu na to, że charakter jego pracy na to pozwala. U pracodawcy do tej pory nie było tego typu sytuacji.
Z czym dla pracodawcy od strony prawnej wiąże się wyrażenie zgody na prośbę pracownika? Jakich formalności powinien dopełnić?
Jakie niesie to ze sobą skutki z tytułu rozliczenia umowy o pracę za ten okres?
Co w sytuacji, kiedy pracownikowi stanie się coś podczas tego pobytu?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX