Jakich czynności należy dokonać po wydaniu postanowienia o zmianie formy zabezpieczenia roszczeń z gwarancji bankowej na depozyt?
PYTANIE
Podmiot posiada decyzję na przetwarzanie odpadów. Wystawiono postanowienie o zabezpieczeniu roszczeń - gwarancja bankowa. Zaszły okoliczności faktyczne i podmiot nie ma możliwości utrzymywać już gwarancji bankowej z uwagi na zmiany prawne (gwarancję wystawiono do 2024 r.). W związku z zaistniałą sytuacją podmiot złożył wniosek o zmianę formy zabezpieczenia roszczeń na depozyt. Organ uznał wniosek za zasadny i wydał postanowienie zmieniające co do formy zabezpieczenia roszczeń (depozyt).
Proszę o sugestię co do dalszej procedury postępowania.
Czy przedstawiona procedura jest poprawna?
wniosek posiadacza odpadów o wydanie decyzji o zwrocie zabezpieczenia roszczeń (wnioskodawca winien w przedmiotowym przypadku załączyć ostateczne postanowienie z nową formą zabezpieczenia roszczeń (depozyt) oraz informację o wpłaceniu zabezpieczenia roszczeń w formie depozytu);
wydanie decyzji o zwrocie zabezpieczenia roszczeń w "starej" formie tj. gwarancji bankowej;
organ wydaje decyzję o zwrocie zabezpieczenia roszczeń (tj. gwarancja bankowa) z uwagi na wydanie postanowienia o zmianie formy zabezpieczenia roszczeń (tj. depozyt).
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX