Jaki termin należy zachować przy przeprowadzaniu inwentaryzacji zdawczo-odbiorczej w państwowej jednostce budżetowej?
PYTANIE
Jesteśmy jednostką budżetową - Prokuratura Okręgowa. Podlegają nam 4 jednostki w Koninie, Kole, Turku, Słupcy. W każdej jednostce wyznaczeni byli pracownicy, którzy byli odpowiedzialni za prawidłowe gospodarowanie majątkiem. Ponieważ we wszystkich jednostkach zmieniły się osoby odpowiedzialne za majątek, należy przeprowadzić inwentaryzację zdawczo-odbiorczą. W następnym roku przypada inwentaryzacja okresowa 4-letnia.
Ze względu na to, że inwentaryzację zdawczo-odbiorczą należałoby przeprowadzić w każdej jednostce chcieliśmy ją połączyć z inwentaryzacją okresową i przeprowadzić ją już w tym roku? Czy można połączyć inwentaryzację okresową i zdawczo-odbiorczą (wtedy inwentaryzacja okresowa przeprowadzona by była wcześniej, bo w tym roku)?
Czy wtedy należy ją nazwać inwentaryzacja okresowa i zdawczo-odbiorcza? Jeżeli tak, to następny termin inwentaryzacji okresowej będzie liczony od tego roku?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX