Jaki przyjąć prewspółczynnik VAT w nowo powstałej szkole?
PYTANIE
Jaki przyjąć współczynnik i prewspółczynnik VAT w nowo powstałej szkole?
W wyniku reformy w 2017 r. po włączeniu gimnazjum do szkoły podstawowej utworzono szkołę podstawową z oddziałami gimnazjalnymi, która mieściła się w dwóch oddzielnych budynkach. Zarówno w budynku szkoły podstawowej, jak i byłym budynku gimnazjum wynajmowano pomieszczenia, tj. sale lekcyjne i hale sportowe. W budynku szkoły mieściła się stołówka, która obsługiwała dzieci zarówno ze szkoły, jak i byłego gimnazjum. Od września 2019 r. po wygaśnięciu gimnazjum w budynku oddziałów gimnazjalnych utworzono nową szkołę podstawową, w której prowadzona jest działalność opodatkowana – wynajmy, a także powstała stołówka szkolna.
Jak powinniśmy ustalić współczynnik i prewspółczynnik dla nowo powstałej szkoły od września 2019 r.?
Czy właściwe byłoby przyjęcie wskaźników dotychczas obowiązujących i stosowanych do odliczeń VAT w szkole podstawowej z oddziałami gimnazjalnymi?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX