Jaki organ będzie właściwy do nakazania posiadaczowi odpadów ich uprzątnięcia w sytuacji, gdy pozwolenie na odzysk odpadów wygasło?
PYTANIE
Starosta zezwoleniem z sierpnia 2006 r. (ze zmianami) zezwolił spółce na prowadzenie działalności w zakresie odzysku odpadów poprzez wypełnienie wyrobiska poeksploatacyjnego cegielni o pojemności 100.000m3. W roku 2016 powołane zezwolenie wygasło, lecz spółka (posiadacz odpadów) nie uprzątnęła odpadów zgromadzonych na terenie cegielni, w związku z prowadzoną działalnością na podstawie zezwolenia. W 2022 r. WIOŚ przeprowadził kontrolę terenu objętego zezwoleniem i przekazał sprawę do burmistrza wnosząc o podjęcie działań w trybie art. 26 ustawy z 14.12.2012 r. o odpadach – dalej u.o. w celu usunięcia odpadów z miejsca nieprzeznaczonego do ich składowania lub magazynowania.
Co w przedmiotowej sytuacji powinien zrobić burmistrz mając na uwadze zapisy art. 41 oraz art. 47 u.o.?
Jaki organ będzie właściwy do nakazania posiadaczowi odpadów ich uprzątnięcia w sytuacji, gdy pozwolenie na odzysk odpadów wygasło?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX