Jaki jest zakres przedmiotowy kontroli, które wójt, burmistrz lub prezydent miasta przeprowadza w cyklu dwuletnim?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Sputowski Arkadiusz
Odpowiedzi udzielono: 17 marca 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Zgodnie z art. 6 ust. 5aa i 5ab ustawy z 13.09.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach – dalej u.u.c.p.g. wójt, burmistrz lub prezydent miasta jest obowiązany prowadzić kontrolę, o której mowa w ust. 5a, co najmniej raz na dwa lata zgodnie z planem kontroli, określającym co najmniej wykaz podmiotów podlegających kontroli w okresie kontrolowanym. Czyli kontrolowani są zarówno właściciele nieruchomości zamieszkałych - u których kontroluje się posiadanie umów i dowody opłat za te usługi, a w przypadku właścicieli firm prowadzących działalność np. sklepy, warsztaty – do kontroli stosuje się przepisy art. 379 i art. 380 ustawy z 27.04.2001 r. Prawo ochrony środowiska – dalej p.o.ś. i też kontroluje się posiadanie umów i dowody opłat za te usługi.

Jaki jest zakres kontroli, co należy kontrolować? w przypadku kontroli podmiotów odbierających nieczystości ciekłe na podstawie art. 6 ust. 5aa u.u.c.p.g., czyli firm świadczących usługi w tym zakresie (na podstawie zezwolenia)?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX