Jaki jest termin na dokonanie zwrotu przez bank nieautoryzowanej transakcji płatniczej?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Obzejta Łukasz
Odpowiedzi udzielono: 27 marca 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jak należy stosować zapisy art. 45 ust. 1 ustawy z 19.08.2011 r. o usługach płatniczych, "w przypadku wystąpienia nieautoryzowanej transakcji płatniczej bank niezwłocznie, nie później jednak niż do końca dnia roboczego następującego po dniu stwierdzenia wystąpienia nieautoryzowanej transakcji (...)"

Kiedy bank zwraca środki - czy do końca kolejnego dnia roboczego po stwierdzeniu lub otrzymaniu zgłoszenia, czy do końca kolejnego dnia roboczego po "stwierdzeniu", rozumianym jako zakończenie procesu reklamacyjnego? Wtedy bank może faktycznie stwierdzić, że transakcja była nieautoryzowana.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX