Jaki jest status wpisu i wyrysu z planu miejscowego, jeżeli organ nadzoru stwierdzi nieważność planu, na podstawie którego zostały one wydane?
PYTANIE
Rada gminy w dniu 28.12.2023 r. podjęła uchwałę o zmianie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, który wchodzi w życie po 14 dniach od ogłoszenia. Gmina przekazała wojewodzie, jako organowi nadzoru podjętą uchwałę wraz z dokumentacją planistyczną celem sprawdzenia poprawności w dniu 03.01.2024 r. Zgodnie z ustawą z dnia 20.07.2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych akty normatywne ogłasza się niezwłocznie, w związku z tym wmina przekazała także uchwałę do publikacji i została ona opublikowana w dniu 4.01.2024 r. Uchwała weszła w życie po 14 dniach od publikacji, tj. 19.01.2024 r. Organ nadzoru ma 30 dni na stwierdzenie nieważności, czyli do 5.02.2024 r.
Co z przypadkiem, gdy organ nadzoru stwierdzi nieważność uchwały po jej wejściu w życie? Co z dokumentami, które zostały wydane po wejściu w życie uchwały (wypis i wyrys z mpzp), a przed rozstrzygnięciem nadzorczym?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX