Jaki jest status banku spółdzielczego w procesie przetwarzania danych w związku ze składaniem wniosków poprzez system elektroniczny udostępniony przez bank na podstawie przepisów art. 15 ustawy o rodzinnym kapitale opiekuńczym?
PYTANIE
Bank spółdzielczy umożliwia złożenie wniosku wraz z załącznikami za pomocą systemu bankowego. Bank podpisał umowę z Zrzeszeniem, który udostępnia platformę do złożenia wniosku. Zatem logując się do systemu bankowego klient banku spółdzielczego zostaje przekierowany do tej platformy z Zrzeszenia. Bank spółdzielczy nie ma dostępu do tych wniosków w żadnej chwili. Zrzeszenie przekazuje dane do ZUS.
Na podstawie ustawy o rodzinnym kapitale opiekuńczym Bank krajowy, spółdzielcza kasa oszczędnościowo-kredytowa oraz minister właściwy do spraw rodziny, którzy zapewniają możliwość złożenia wniosku wraz z załącznikami, za pomocą systemu, o którym mowa odpowiednio w art. 15 ust. 1 pkt 2 lub 3, udostępniają Zakładowi Ubezpieczeń Społecznych informacje służące potwierdzeniu spełniania obowiązków określonych w art. 28 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), a także umożliwiają Zakładowi Ubezpieczeń Społecznych przeprowadzenie audytów i inspekcji.
Czy bank spółdzielczy jest podmiotem przetwarzającym dla ZUS?
Czy Bank Spółdzielczy podpowierza dane Zrzeszeniu?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX