Jaki jest obecnie stan prawny obowiązku prowadzenia rejestru umów przez Ministerstwo Finansów?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Nowakowski Wojciech
Odpowiedzi udzielono: 29 czerwca 2022 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Czy zapisy o rejestrze umów w ustawie o finansach publicznych, w ustawie z 12.05.2022 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz niektórych innych ustaw są aktualne i ważne oraz będą obowiązywały?

Na jakim etapie legislacyjnym jest temat: "prowadzenie rejestru umów" w stosunku do urzędu gminy i miasta?

Jakie przepisy i w jakich ustawach są zastosowane przepisy i w jakich artykułach jeśli chodzi o prowadzenie rejestru umów przez pracownika urzędu?

Na jakim obecnie etapie legislacyjnym jest temat prowadzenia tegoż rejestru?

Od jakiego okresu będzie obowiązywało prowadzenie rejestru? Jakie kwoty wchodzą w grę przy prowadzeniu rejestru oraz jakie umowy powinny być zapisywane? Kogo zaliczamy w przypadku urzędu do osób pełniących funkcje publiczne? Kogo wyłączamy spod rejestru umów? Czy to umowy dochodowe, czy wydatkowe, pracownicze, dodatkowe umowy dla pracowników, umowy zlecenia i inne, umowy z zakresu zamówień publicznych? Co należy wziąć pod uwagę przy prowadzeniu tegoż rejestru?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX