Jaki czas ma wykonawca na rozpatrzenie reklamacji i z czego to wynika?
PYTANIE
Jesteśmy zarządcą wspólnoty mieszkaniowej, gdzie została wykonana nowa instalacja ciepłej wody. Po kilku miesiącach od zakończenia prac jeden z wodomierzy, które instalowała firma wykonująca instalacje, przestał działać. Złożyliśmy reklamację do wykonawcy instalacji żądając wymiany licznika, a ten potwierdził przyjęcie reklamacji. Po dwóch tygodnia zgodnie z art. 5651 ustawy z 23.04.1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U. z 2019 r. poz. 1145) - dalej k.c. zwróciliśmy się do firmy o bezzwłoczne wykonanie naszych zaleceń ze zgłoszenia reklamacyjnego. Wykonawca odmówił mówiąc, że ten przepis k.c. dotyczy osób fizycznych, a nie wspólnot mieszkaniowych i wciąż ma czas na rozpatrzenie reklamacji.
Jaki czas ma wykonawca na rozpatrzenie reklamacji i z czego to wynika?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX