Jaką rolę pełni MOPS w procesie przetwarzania danych osobowych przez gminną komisję rozwiązywania problemów alkoholowych?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kucharski Dominik
Odpowiedzi udzielono: 3 października 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

W Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na 2021 rok, przyjętym uchwałą Rady Miejskiej, znajduje się zapis stanowiący, że obsługę administracyjną i finansową Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (komisji alkoholowej) zapewnia Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej (MOPS). Poza tym zarówno MOPS w swoim statucie jak i Komisja alkoholowa w regulaminie mają zapis o tym, że MOPS realizuje obsługę finansową i administracyjna komisji alkoholowej. W związku z tym MOPS zawiera umowy cywilnoprawne z biegłymi powoływanymi przez Komisję alkoholową, prowadzi rozliczenia finansowe z biegłymi, członkami komisji, zapewnia miejsce do przechowywania dokumentacji.

Czy w takim stanie faktycznym MOPS pełniąc obsługę finansową, administracyjną komisji alkoholowej jest samodzielnym administratorem danych czy jednak pełni funkcję podmiotu przetwarzającego, który realizuje zadania powierzone przez Burmistrza, będącego zgodnie z art. 25 b ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi administratorem danych przetwarzanych przez powołaną przez niego gminną komisję rozwiązywania problemów alkoholowych?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX