Jaka jest różnica między oddelegowaniem a delegacją pracownika?
PYTANIE
Osoba fizyczna prowadzi działalność gospodarczą zarejestrowaną w Polsce. Wykonuje czynności na terenie Polski zatrudniając pracowników. Firma otrzymuje zlecenie wykonania czynności za granicą. ZUS wystawia na okres pobytu za granicą pracownika dokument E101, z którego wynika, że wynagrodzenie pracownika w czasie pobytu za granicą ma wynosić minimum 3200 zł miesięcznie.
Czy taki wyjazd można potraktować jako delegację i co za tym idzie wypłacić należne diety, zapłacić pracownikowi koszty noclegu i dojazdu w postaci biletu lotniczego?
Czy wystawienie formularza E101 i wypłata wyższego wynagrodzenia przesądza o tym, że jest to oddelegowanie a nie delegacja?
Czy wypłacone diety, koszty noclegu i biletu lotniczego będą podlegały opodatkowaniu u pracownika?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX