Jaka jest procedura zgłoszenia wpisu do ewidencji szkół i placówek liceum ogólnokształcącego?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kucharski Dominik
Odpowiedzi udzielono: 21 lipca 2022 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jaka jest procedura zgłoszenia wpisu do ewidencji szkół i placówek liceum ogólnokształcącego - szkoła mistrzostwa sportowego. Czy na etapie weryfikacji podanych danych w zakresie dokonania wpisu, organ wydający decyzję jest także zobowiązany do weryfikacji wymogów wynikających z rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 marca 2017 r. w sprawie oddziałów i szkół sportowych oraz oddziałów i szkół mistrzostwa sportowego a w szczególności wytyczne wynikające z § 5 tj.: 1. Warunkiem utworzenia oddziału sportowego, szkoły sportowej, oddziału mistrzostwa sportowego oraz szkoły mistrzostwa sportowego jest posiadanie obiektów lub urządzeń sportowych niezbędnych do prowadzenia szkolenia sportowego. 2. Szkolenie sportowe może być także realizowane z wykorzystaniem obiektów lub urządzeń sportowych innych podmiotów, na podstawie umowy zawartej między organem prowadzącym szkołę a danym podmiotem. Ponadto czy na etapie starania się o dokonanie wpisu powinien być określony profil – dziedzina sportu, w której uczniowie będą rozwijać umiejętności sportowe? Czy już na etapie wpisu szkoła powinna także dysponować programem szkolenia sportowego opracowanym przez polski związek sportowy i zatwierdzony przez ministra właściwego do spraw kultury fizycznej?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX