Jaka jest podstawa przetwarzania przez spółkę wizerunków uczestników zamkniętych imprez, jeżeli nie jest ona organizatorem tych wydarzeń?
PYTANIE
Pytanie dotyczy rozpowszechniania wizerunków uczestników zamkniętych imprez/konferencji/kongresów. Spółka często promuje managerów na różnych branżowych eventach. Spółka pozyskuje zdjęcia z takich imprez bezpośrednio od organizatorów na dwa sposoby: 1) dostaje link do podszerowania, co też czyni na mediach społecznościowych; 2) dostaje paczkę zdjęć do wykorzystania w mediach i na stronie. Praktyka ta jest od lat stosowana w obrocie marketingowym. Powstaje wątpliwość na jakiej podstawie można rozpowszechniać tak otrzymane zdjęcia, gdy prezentują jeszcze inne osoby oprócz uczestników. Nie jest czasem możliwe uzyskiwanie zgód takich osób, nie wspominając o spełnianiu obowiązku informacyjnego. Jaka jest podstawa przetwarzania danych osobowych w ww. stanie faktycznym? Czy na spółce ciąży obowiązek informacyjny, jeśli nie jest ona organizatorem imprezy?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX