Jaka jest podstawa prawna przetwarzania przez dom pomocy społecznej danych osobowych podczas rozmów telefonicznych z interesantami, które są nagrywane?
PYTANIE
Czy przygotowując się do nagrywania rozmów przychodzących w domu pomocy społecznej prowadzonym przez powiat właściwym będzie zastosowanie jako podstawy prawnej zarządzenia dyrektora oraz art. 6 ust. 1 lit. f RODO – jako, że przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora, czyli np. ochrona pracownika przed groźbami słownymi, obrona przed zarzutami o złą jakość obsługi czy też nieterminowe załatwienie sprawy?
Czy w takiej sytuacji wystarczy w informacji po uzyskaniu połączenia zamieścić sformułowanie następującej treści Informuję, że rozmowa jest nagrywana na podstawie zarządzenia Dyrektora DPS w związku z art. 6 ust. 1 lit. f RODO. W przypadku przekazywania podczas rozmowy danych osobowych informuję, że administratorem Twoich danych jest DPS reprezentowany przez dyrektora. Pozostałe informacje dotyczące ochrony danych można znaleźć w siedzibie administratora lub na stronie www.
Zastosowanie jako podstawy art. 6 ust. 1 lit. a RODO nie do końca rozwiązuje problem, ponieważ rozłączenie się / brak zgody na nagrywanie / skutkuje niezałatwieniem sprawy, co nie jest zgodne z rolą administracji publicznej.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX