Jaka jest podstawa prawna do uzyskania opinii wójta, burmistrza lub prezydenta miasta przed wydaniem przez starostę decyzji zmieniającej zezwolenie na zbierania odpadów w trybie art. 14 u.z.u.o.?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Ćwiek Piotr
Odpowiedzi udzielono: 20 kwietnia 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jaka jest podstawa prawna do uzyskania opinii wójta, burmistrza lub prezydenta miasta przed wydaniem przez starostę decyzji zmieniającej zezwolenie na zbierania odpadów w trybie art. 14 ustawy z 20.07.2018 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2018 r. poz. 1592) - dalej u.z.u.o.?

W odpowiedzi na pytanie QA 13174 90, autor Paweł Ćwiek, zawarł stwierdzenie: "w mojej ocenie" należy zasięgać ww. opinii. W ustawie z 14.12.2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2019 r. poz. 701) – dalej u.o. oraz w u.z.u.o. nie ma przepisu, który stanowiłby, że do zmiany zezwolenia na zbieranie odpadów stosuje się tę samą procedurę, co przy wydawaniu zezwolenia na zbieranie odpadów.

Jeśli działalność w przedmiocie zbierania odpadów jest już prowadzona na podstawie zezwolenia na zbieranie odpadów, to czego miałaby teraz dotyczyć opinia wójta, burmistrza lub prezydenta miasta?

Czy jest orzecznictwo administracyjne w powyższym zakresie?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX