Jaka jest podstawa prawna do uzyskania opinii wójta, burmistrza lub prezydenta miasta przed wydaniem przez starostę decyzji zmieniającej zezwolenie na zbierania odpadów w trybie art. 14 u.z.u.o.?
PYTANIE
Jaka jest podstawa prawna do uzyskania opinii wójta, burmistrza lub prezydenta miasta przed wydaniem przez starostę decyzji zmieniającej zezwolenie na zbierania odpadów w trybie art. 14 ustawy z 20.07.2018 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2018 r. poz. 1592) - dalej u.z.u.o.?
W odpowiedzi na pytanie QA 13174 90, autor Paweł Ćwiek, zawarł stwierdzenie: "w mojej ocenie" należy zasięgać ww. opinii. W ustawie z 14.12.2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2019 r. poz. 701) – dalej u.o. oraz w u.z.u.o. nie ma przepisu, który stanowiłby, że do zmiany zezwolenia na zbieranie odpadów stosuje się tę samą procedurę, co przy wydawaniu zezwolenia na zbieranie odpadów.
Jeśli działalność w przedmiocie zbierania odpadów jest już prowadzona na podstawie zezwolenia na zbieranie odpadów, to czego miałaby teraz dotyczyć opinia wójta, burmistrza lub prezydenta miasta?
Czy jest orzecznictwo administracyjne w powyższym zakresie?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX