Jaka jest forma poinformowania pracowników o zmianie wynagradzania według nowego rozporządzenia w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych?
PYTANIE
Z dniem 1 kwietnia 2009 r. straciło moc rozporządzenie Rady Ministrów z 2 sierpnia 2005 r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego. W naszej jednostce od czerwca wprowadzono nowy regulamin wynagradzania.
Co w sytuacji, gdy pracownikowi będzie się wypłacać wynagrodzenie wg niższej kategorii zaszeregowania, a kwotowo i tak będzie wychodziło tak samo, np. sprzątaczka dotychczas pobierała wynagrodzenie wg V kategorii zaszeregowania, a teraz będzie pobierać wg I kategorii?
Czy wystarczy że pracownicy podpiszą oświadczenie o tym, że zapoznali się z nowym regulaminem, czy w tej sytuacji należy ich odrębnym pismem poinformować o zmianie zasad wynagradzania, czy też przygotować wypowiedzenie zmieniające?
Jaka forma jest prawidłowa?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX