Jaką datę sprzedaży wykazać na refakturze usługi szkolenia?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 30 czerwca 2021 r.
Autor odpowiedzi: Różycki Karol
Odpowiedzi udzielono: 11 lutego 2021 r.

PYTANIE

Dnia 25.09.2020 zamówiliśmy usługę szkolenia (od krajowego podmiotu) zaplanowanego na 10.10.2020 z obsługi wózków jezdniowych dla 15 naszych pracowników + 1 osoby dodatkowej nie będącej pracownikiem naszej firmy. Tego samego dnia otrzymaliśmy fakturę proforma na całość świadczenia, tj. za 16 osób, którą zapłaciliśmy 29.09.2020 do usługodawcy. Usługodawca płatność otrzymał najprawdopodobniej 30.09.2020 r. co udokumentował od razu fakturą właściwą za tę usługę z datą sprzedaży 30.09.2020 r. (miał tu na myśli zapewne datę otrzymania 100% zapłaty). Szkolenie zgodnie z planem odbyło się dnia 10.10.2020 r. W dniu dzisiejszym, tj. 13.10.2020 r., chcemy wystawić refakturę (do krajowego podmiotu) za szkolenie tej jednej osoby będącej pracownikiem innej firmy - dodam, że my jako refakturujący nie otrzymaliśmy żadnej przedpłaty ani zaliczki na ten cel.

Jaką datę sprzedaży wykazać na refakturze?

Czy 30.09.2020 r. - zgodnie z datą sprzedaży wykazaną na fakturze od usługodawcy czy datę 10.10.2020 r. - zgodnie z datą faktycznego wykonania usługi?

Jaka będzie właściwa stawka VAT przy refakturowaniu?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX