Jaka data sprzedaży powinna być wykazana na fakturze korygującej sprzedaż krajową in plus, gdy przyczyna korekty powstała w późniejszym czasie i była okolicznością nową, niemożliwą do przewidzenia?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 30 czerwca 2021 r.
Autor odpowiedzi: Zaniewicz Edyta
Odpowiedzi udzielono: 21 stycznia 2020 r.

PYTANIE

Jaka data sprzedaży (dostawy towaru/wykonania usługi) powinna być wykazana na fakturze korygującej sprzedaż krajową in plus, gdy przyczyna korekty powstała w późniejszym czasie i była okolicznością nową, niemożliwą do przewidzenia w momencie wystawienia faktury pierwotnej?

Skoro taką korektę uwzględnia się zasadniczo w okresie rozliczeniowym, w którym zaistniało zdarzenie powodujące wystawienie faktury korygującej to czy data sprzedaży (dostawy towaru/wykonania usługi) na takiej korekcie powinna odpowiadać dacie sprzedaży (dostawy towaru/wykonania usługi) z faktury pierwotnej, czy powinna to być data wystawienia korekty w której pojawiły się okoliczności wymagające jej wystawienia?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX