Jak zorganizować nauczanie ucznia zagrożonego niedostosowaniem społecznym w szkole podstawowej, który niektóre zajęcia powinien realizować w grupie liczącej do 5 uczniów?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Lodziński Krzysztof
Odpowiedzi udzielono: 4 grudnia 2017 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jak zorganizować nauczanie ucznia zagrożonego niedostosowaniem społecznym w szkole podstawowej ogólnodostępnej, który ma w zaleceniach orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego następujący zapis: "... w przypadku, gdy zalecone kształcenie specjalne będzie miało miejsce w szkole ogólnodostępnej, istnieje potrzeba realizowania wybranych zajęć indywidualnie z uczniem lub w grupie liczącej do 5 uczniów". Analiza sytuacji szkolnej ucznia wskazuje aktualnie na potrzebę realizacji zajęć indywidualnych w zakresie języka polskiego, matematyki, przyrody i historii". Pozostałe zajęcia uczeń ma realizować z zespołem klasowym. Jaką ilość godzin ma przydzielić dyrektor na to nauczanie? Ile języków polskich, ile matematyk, ile historii i ile przyrody? Czy według siatki godzin tzn. sześć języków polskich, cztery matematyki, 2 historie i 1 przyrodę? Jest to uczeń klasy VI szkoły podstawowej. Czy to dyrektor decyduje o ilości godzin dla ucznia? Jest to nauczanie realizowane na terenie szkoły, nie w domu ucznia i nie zostało wydane orzeczenie o nauczaniu indywidualnym ani zindywidualizowanej ścieżce nauczania. Czy dyrektor sam decyduje ile godzin przydzielić na nauczanie indywidualne tych przedmiotów?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX