Jak zmienić zakres obowiązków dyrektora?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Ziółkowski Paweł
Odpowiedzi udzielono: 14 marca 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Firma rozwiązała umowę o pracę z jednym z dyrektorów w trybie porozumienia stron. Jego stanowisko przez okres kilku, lub kilkunastu miesięcy nie będzie obsadzone przez nową osobę w trybie rekrutacji zewnętrznej lub wewnętrznej. Stanowisko to nie będzie usunięte ze struktury organizacyjnej, będzie przy nim informacja że jest póki co nie obsadzone. Dotychczasowy zakres obowiązków dyrektora - zmodyfikowany częściowo, ponieważ w związku z jego rozstaniem z firmą zostały wprowadzone inne zmiany organizacyjne w podległej mu strukturze - zostanie powierzony innemu dyrektorowi z sąsiedniego obszaru. W rezultacie dyrektor, któremu powierzą te zadania, będzie odpowiedzialny za wykonywanie swoich dotychczasowych zdań i przejmie zmodyfikowany zakres obowiązków dyrektora z którym rozwiązano umowę.

W jakim trybie, w jaki sposób, za pomocą jakich dokumentów należy powierzyć innemu dyrektorowi dodatkowe zadania, bez konieczności zawierania z nim dodatkowej odrębnej umowy o pracę?

Jakich formalności musi dopełnić pracodawca, aby powierzenie tych nowych zadań innemu dyrektorowi było poprawne pod kątem przepisów prawa pracy?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX