Jak zgodnie z prawem nie dopuścić pracownika do pracy?
PYTANIE
Pracownik przyszedł do pracy chory na grypę. Brygadzista nie chcąc dopuścić do rozprzestrzenienia choroby na wydziale z uwagi na wygląd pracownika (kaszel, katar, najprawdopodobniej gorączka) nie dopuścił pracownika do pracy. Pracownik upierał się jednak, że chce (wręcz musi) podjąć w tym dniu pracę, nie ma urlopu, a do lekarza nie pójdzie bo nie chce zwolnienia lekarskiego gdyż straci na premii. Pracownik "straszy", że jeżeli nie zostanie dopuszczony do pracy złoży donos do PIP.
Jakie działania może podjąć pracodawca (brygadzista) w tego typu sytuacji (w sensie formalnym) aby w razie kontroli PIP udowodnić działania zgodne z prawem?
Czy z faktu niedopuszczenia pracownika do pracy powinna powstać jakaś notatka (jeżeli tak, to kto powinien ją sporządzić i się pod nią podpisać) lub czy na podstawie wątpliwości co do stanu zdrowia można pracownika wysłać na badania lekarskie kontrolne (jeżeli tak, to jakie informacje zawrzeć w skierowaniu)?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX