Jak zapisać w umowie o pracę informację o obowiązującym wymiarze czasu pracy pracownika zatrudnionego na 1/5 etatu?
Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny na: 25 kwietnia 2023 r.
Odpowiedzi udzielono: 29 stycznia 2013 r.
PYTANIE
Pracodawca chce zatrudnić pracownika w wymiarze 1/5 etatu.
Jak zapisać w umowie o pracę informację o obowiązujących go rozkładach czasu pracy: dobowy wymiar (czy 8 godz.?), tygodniowy wymiar (czy przeciętnie 8 godz.), przeciętny (ilu dniowy?) wymiar czasu pracy w tygodniu (czy 5-dniowy?), dopuszczalna liczba godzin pracy, ponad określony w umowie o pracę wymiar czasu pracy pracownika (czy 39?)?
Pracownik będzie świadczył pracę według grafiku ustalanego co miesiąc (średnio raz bądź dwa razy w tygodniu (określoną liczbę godz.).
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX