Jak zakwalifikować odpady powstałe w wyniku porządków prowadzonych w budynku biurowo-usługowym w sytuacji, gdy podmiot kończy działalność?
PYTANIE
Podmiot kończy działalność, którą realizował od wielu lat w jednym budynku biurowo-usługowym.
W związku z tym, prowadzone są przez ten podmiot porządki w zajmowanych wcześniej pomieszczeniach. W efekcie powstają odpady - m.in. starych mebli, ale też bardzo wielu innych przedmiotów o różnym składzie i charakterze - np. segregatorów, pojemników, telefonów stacjonarnych, wazonów, dywanów, podkładek i in.
Czy wytworzone w tym przypadku odpady powinny być klasyfikowane jako odpady komunalne (z grupy 20) czy też przykładowo z grupy 17?
A jeśli jako odpady inne niż komunalne - to jak postępować w zakresie BDO w sytuacji, kiedy dane kody nie były wpisane do rejestru dla tego miejsca prowadzenia działalności - czy należy złożyć wniosek aktualizacyjny - uzupełniający ten wpis a następnie, kończąc działalność - kolejny wniosek zawieszający działalność w tym miejscu?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX