Jak zakwalifikować czas, w którym pracownik nie mógł świadczyć pracy z powodu awarii?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Suchanowska Joanna
Odpowiedzi udzielono: 27 lutego 2022 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Pracownik otrzymał polecenie pracy zdalnej - miejscem świadczenia pracy jest dom pracownika. Po 2 godzinach pracy, w domu pracownika wystąpiła przerwa w dostawie prądu, która trwała kilka godzin. Praca wymaga korzystania z laptopa, Po pewnym czasie, korzystanie z laptopa nie było możliwe, a dostarczenie urządzenia zastępczego nie możliwe. Pracownik pracuje w podstawowym systemie czasu pracy.

Jak zakwalifikować czas, w którym pracownik nie mógł świadczyć pracy z powodu siły wyższej (awaria)?

Czy ten czas liczy się do czasu pracy i pracodawca powinien wypłacić wynagrodzenie mimo, że pracownik nie wykonywał zadań?

Jak ująć czas awarii w ewidencji czasu pracy?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX