Jak zaksięgować zwrot nadpłaconych składek ZUS byłej pracownicy?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 8 września 2009 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Pracownica odeszła na emeryturę w dniu 30 grudnia 2008 r. W wyniku kontroli ZUS (maj 2009 r.) wystawiono nowe zaświadczenie ZUS Rp-7 (błędy rachunkowe). ZUS wystawił nową decyzję o wysokości emerytury i wyrównał za okres od lipca do sierpnia 2009 r. - 60,02 zł. Była pracownica zwróciła się do zakładu o wypłatę za okres od grudnia 2008 r. do czerwca 2009 r. kwoty 210,07 zł (30,01x 7 m-cy).
Na podstawie jakiego dokumentu należy tej wypłaty dokonać?
Czy jest to zadośćuczynienie czy też inne dochody?
Czy od tej kwoty należy odjąć składkę np. zdrowotną i podatek na zasadzie obecnych przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych?
Jak należy zaksięgować taką wypłatę?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX