Jak zaksięgować zakup środka trwałego sfinansowanego dotacją, a następnie zwrot części dotacji?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Żak Piotr
Odpowiedzi udzielono: 8 grudnia 2014 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Zakupiliśmy środek trwały na dotację.

Jak powinniśmy zaksięgować następujące operacje:

- zakup środka trwałego, netto 35.150 zł, VAT 7394,50 zł, brutto 39.544,50 zł,

- dotacja z PUP 37.000 zł (brutto),

- zwrot części dotacji (VAT od 37.000 zł brutto, czyli 6917 zł), nie wiemy czy zmniejsza wartość dotacji czy obciąża konto VAT?

Proszę o podanie księgowań w takim przypadku, nie mamy konta rozliczenie zakupu.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX