Jak zaksięgować w spółdzielni mieszkaniowej koszt polisy ubezpieczeniowej, której część obejmuje obsługiwane wspólnoty?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Waślicki Tadeusz
Odpowiedzi udzielono: 27 kwietnia 2016 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółdzielnia mieszkaniowa jest zarządcą kilku wspólnot mieszkaniowych (nie powstałych z jej zasobów). Według obowiązującej umowy jest zobowiązana między innymi dbać o ubezpieczenie tych wspólnot. Polisa obejmująca zakresem spółdzielnię i wspólnoty jest wystawiana na spółdzielnię mieszkaniową, jako ubezpieczyciela.

W jaki sposób ująć w księgach taką polisę:

1)

ewidencja na odpowiednie konto księgowe i zapłata w spółdzielni, a równocześnie wystawienie noty księgowej wspólnotom na zwrot tych kosztów w wysokości składki dotyczącej każdej ze wspólnot,

2)

ewidencja polisy w podziale na każdą jednostkę (spółdzielnię i poszczególne wspólnoty) w odpowiednich wysokościach wynikających z tej polisy i zapłata - każda jednostka osobno?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX