Jak zaksięgować w PKPiR koszty związane z zakupem mieszkania do działalności gospodarczej w celu dalszej odsprzedaży?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 15 czerwca 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Podatnik zakupił grunty do jednoosobowej działalności jako towar handlowy w celu dalszej odsprzedaży.
Jak zaksięgować ten zakup w KPiR? Czy dać do kolumny 10 i akty notarialne wraz z PCC do kolumny 11? Czy dopiero będą kosztem w momencie sprzedaży?
Zaznaczam, że część gruntów podatnik zakupił w grudniu, a pozostałą część w styczniu.
Czy na koniec 2020 r. powinien przeprowadzić spis z natury oraz czy może sporządzać taki spis co kwartał? Dodam, iż podatnik rozlicza się kwartalnie na PIT-36L.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX