Jak zaksięgować udzieloną pracownikowi pożyczkę?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 24 stycznia 2012 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Spółka udzieliła pożyczki pracownikowi ze środków obrotowych na okres 5 lat. Co miesiąc pracownik będzie zwracał ratę pożyczki z naliczonymi odsetkami w wysokości stałej, równej oprocentowaniu lokaty w naszym banku na dzień podpisania umowy. Została podpisana stosowna umowa pomiędzy stronami. Do umowy załączono harmonogram spłat rat pożyczek wraz z odsetkami (60 rat).
Jakich księgowań i kiedy należy dokonać w księgach rachunkowych pożyczkodawcy?
Jeśli pracownik spłaci pożyczkę wcześniej, czy firma jest zobowiązana skorygować naliczenie odsetek (o wcześniejszej wpłacie nie ma mowy w umowie)?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX