Jak zaksięgować sprzedaż części środka trwałego (budynku)?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Niedźwiedzka Małgorzata
Odpowiedzi udzielono: 26 stycznia 2009 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jak zaksięgować sprzedaż części środka trwałego (budynku), jeśli budynek został oddany do użytkowania w maju, a mimo to nadal są ponoszone nakłady inwestycyjne (na prace wykończeniowe) i w trakcie są sprzedawane lokale?

Budynek ma powierzchnię 500 m2, w lipcu sprzedano w lokal 50 m2. Do 31 maja poniesione koszty na środek trwały w budowie wyniosły 1.200.000 zł. W lipcu i sierpniu poniesiono kolejne nakłady na ten środek trwały tj. na pozostałe lokale w kwocie 50.000 zł. We wrześniu sprzedano kolejny lokal o powierzchni 80 m2 i poniesiono kolejne (wrzesień i październik) nakłady na kwotę 120.000 zł. W listopadzie sprzedano kolejny lokal o powierzchni 65 m2.

Jak ustalić koszt 1 m2 sprzedanych lokali w poszczególnych miesiącach i kwotę amortyzacji w poszczególnych miesiącach?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX