Jak zaksięgować przyjęcie odpadów, jeżeli spółka przyjmuje je od innych firm nieodpłatnie, płaci za nie, jak również niekiedy otrzymuje wynagrodzenie za ich odbiór?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 12 lutego 2015 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Spółka zajmująca się utylizacją i przerobem odpadów przyjmuje je od innych firm nieodpłatnie, płaci za nie, ale również otrzymuje wynagrodzenie za ich odbiór. W trzecim przypadku wystawia fakturę o treści "odbiór odpadu - kod: xx.xx."
Czy ten trzeci przypadek należy potraktować w księgach rachunkowych spółki, jako dwie oddzielne operacje, tj. wyświadczenie usługi odbioru odpadu za cenę wykazaną na fakturze oraz nieodpłatne przyjęcie towarów/materiałów?
Jak powinny wyglądać księgowania i wycena tych operacji przy założeniu, że materiały/towary w momencie ich pozyskania są odpisywane w koszty?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX