Jak zaksięgować opłaty bankowe niepobrane z konta z powodu wyczerpania limitu kredytu?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 13 lipca 2012 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Spółka z o.o. posiada kredyt w rachunku bieżącym. Na dzień 30 czerwca bank z uwagi na wyczerpany limit naliczył lecz nie pobrał odsetek od kredytu oraz opłat i prowizji bankowych.
Saldo na rachunku na dzień 30 czerwca początkowe i końcowe się nie zmieniło. Ujęcie zobowiązania na koncie rachunku bankowego 131 spowoduje niezgodność pomiędzy naszymi księgami a wyciągiem bankowym.
Jak zaksięgować powyższe operacje w miesiącu czerwcu, a następnie po pobraniu w lipcu?
Saldo początkowe - 55.500 zł
Saldo końcowe - 55.500 zł
Limit overdraftu - 55.000 zł
Niezapłacone odsetki - 400 zł
Niezapłacone opłaty i prowizje - 100 zł.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX