Jak zaksięgować opłaty bankowe niepobrane z konta z powodu wyczerpania limitu kredytu?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Gawron Jacek
Odpowiedzi udzielono: 13 lipca 2012 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka z o.o. posiada kredyt w rachunku bieżącym. Na dzień 30 czerwca bank z uwagi na wyczerpany limit naliczył lecz nie pobrał odsetek od kredytu oraz opłat i prowizji bankowych.

Saldo na rachunku na dzień 30 czerwca początkowe i końcowe się nie zmieniło. Ujęcie zobowiązania na koncie rachunku bankowego 131 spowoduje niezgodność pomiędzy naszymi księgami a wyciągiem bankowym.

Jak zaksięgować powyższe operacje w miesiącu czerwcu, a następnie po pobraniu w lipcu?

Saldo początkowe - 55.500 zł

Saldo końcowe - 55.500 zł

Limit overdraftu - 55.000 zł

Niezapłacone odsetki - 400 zł

Niezapłacone opłaty i prowizje - 100 zł.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX