Jak zaksięgować operacje wynikające z umowy na wykonanie formy wtryskowej?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Gientka Mikołaj
Odpowiedzi udzielono: 12 września 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Zawarliśmy umowę z firmą A której przedmiotem jest produkcja. sprzedaż i dostawa dla nas opakowań wg ustalonego wzoru. Sprzedający (firma A) w celu wykonania zamówienia musi wykonać dodatkowo formę wtryskową. My jako kupujący mamy pokryć w całości koszt wykonania tej formy w kwocie 120 tysięcy zł., z czego 30 tys. zł. przed rozpoczęciem produkcji, 30 tys. zł. po wykonaniu formy oraz przy zakupie kartoników po 2 grosze za każdy kartonik w okresie nie dłuższym niż 2 lata. Koszty naprawy i konserwacji formy w okresie produkcji kartoników ponosić będzie firma A. Prawo własności formy wraz z autorskimi prawami majątkowymi zgodnie z umową należy do nas, ale w przypadku rozwiązania umowy przed uzgodnionym terminem jej zakończenia - 2 lata - prawo własności przechodzi na firmę A.

Jak zaksięgować wymienione wyżej operacje wynikające z umowy?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX